Jaki prezent dla faceta, który zaczął wspinać się na ściance i wkręcił się w bouldering?

P
PrezentZCharakterem
2026-05-07 17:48
Wątek
Mój chłopak od kilku miesięcy chodzi regularnie na ściankę wspinaczkową i naprawdę mocno wkręcił się w bouldering, więc szukam dla niego prezentu związanego z tym hobby. Na razie ma już podstawy, czyli buty, woreczek na magnezję i karnet, ale widzę, że coraz bardziej interesuje się też wyjazdami w skały i własnym sprzętem. Nie chcę kupić czegoś przypadkowego albo zupełnie nietrafionego, bo sama nie znam się na wspinaniu i trudno mi ocenić, co byłoby faktycznie sensowne. Zależy mi na czymś praktycznym, co przyda mu się na etapie rozwijania zajawki, a nie będzie tylko gadżetem. Lepiej iść w coś bardziej codziennego czy z myślą o przyszłych wyjazdach? Czy przy takim hobby lepiej kupić konkretną rzecz, czy zostawić sobie większą elastyczność?
Odpowiedzi (4)
Z
ZuziaPodpowie
2026-05-07 19:43
Jeśli ma już podstawy, to fajnym prezentem bywa coś „około wspinaczkowego”, a nie kolejny sprzęt kupowany w ciemno. Sprawdza się na przykład dobra bluza na ściankę, szczotka do chwytów, guidebook na rejony, o których wspominał, albo voucher do sklepu wspinaczkowego, jeśli myśli już o własnym sprzęcie na skały. Z liną, uprzężą czy crash padem bym się wstrzymał, bo tu już często liczą się bardzo konkretne preferencje. Wspominał bardziej o wyjazdach w skały czy siedzi głównie w boulderingu na panelu?
M
MichalTestuje
2026-05-19 07:54
"Jeśli ma już podstawy, to fajnym prezentem bywa coś „około wspinaczkowego”, a nie kolejny sprzęt kupowany w ciemno. Sprawdza się na przykład dobra bluza na ścia"
Też bym szła bardziej w coś wokół zajawki niż w sprzęt techniczny, bo przy wyjazdach w skały łatwo kupić nie to, co faktycznie mu się przyda albo co już sobie upatrzył. Jeśli wspominał konkretne rejony albo planuje pierwszy wyjazd, guidebook albo voucher do dobrego sklepu brzmią dużo trafniej niż kupowanie sprzętu w ciemno — mówił już, gdzie chciałby jechać?
O