Jaki prezent dla faceta, który zaczął parzyć espresso w domu i kompletuje kawowe akcesoria?

B
BasiaSzyje
2026-05-29 10:01
Wątek
Mój partner od kilku miesięcy wkręcił się w parzenie kawy w domu i kupił używany ekspres kolbowy z młynkiem. Dużo ogląda filmy o espresso, waży porcje kawy i ciągle narzeka, że brakuje mu porządku przy stanowisku. Chciałabym kupić mu coś praktycznego, ale nie znam się na takim sprzęcie i boję się wybrać gadżet, który będzie tylko leżał w szufladzie. Budżet mam raczej średni, prezent ma być na urodziny i dobrze, żeby wyglądał solidnie, a nie jak przypadkowy dodatek. Co warto doprecyzować przed wyborem? Czy pytać go o konkretny model sprzętu?
Odpowiedzi (9)
P
ProstyKrok
2026-05-29 10:53
Jeśli narzeka na brak porządku, to celowałbym raczej w coś do organizacji stanowiska niż kolejny „magiczny” gadżet do ekstrakcji. Fajnym prezentem może być solidna mata tampingowa albo stacja do tampowania, żeby nie obijał blatu i miał jedno miejsce na kolbę, tamper i dystrybutor. Bardzo praktyczna jest też mała szuflada lub organizer pod młynek/ekspres na akcesoria, zwłaszcza jeśli teraz wszystko leży luzem obok. Jeśli jeszcze nie ma, dobrym strzałem bywa knock box, czyli pojemnik do wybijania fusów, bo realnie używa się go przy każdej kawie. Z bardziej „kawowych” rzeczy sens ma precyzyjna waga z timerem, ale tylko jeśli jego obecna jest zwykła kuchenna i wolno reaguje. Unikałbym kupowania w ciemno tampera, sitek czy prysznica, bo tu łatwo nie trafić rozmiarem albo kompatybilnością z ekspresem. Możesz też połączyć coś praktycznego z paczką dobrej świeżo palonej kawy, wtedy prezent nie będzie wyglądał jak sam sprzęt techniczny. Wiesz, jaki ma model ekspresu albo średnicę kolby?
R
RadosnyPomysl
2026-05-29 14:52
"Jeśli narzeka na brak porządku, to celowałbym raczej w coś do organizacji stanowiska niż kolejny „magiczny” gadżet do ekstrakcji. Fajnym prezentem może być soli"