Jaki prezent na otwarcie działalności (JDG) dla koleżanki – budżet 120–180 zł?

M
MinimalnyBudzet
2026-02-11 09:49
Wątek
Za tydzień idę na małe spotkanie z okazji otwarcia działalności gospodarczej przez koleżankę. Zakłada jednoosobową firmę (JDG) i startuje z małym studiem fotografii produktowej dla sklepów internetowych. Na razie pracuje z domu, ale wynajęła też niewielkie biurko w coworku i komplet sprzętu już ma kupiony. Chciałbym dać coś symbolicznego, ale sensownego, bo budżet mam raczej ograniczony do ok. 120–180 zł. Nie znam się na tej branży i boję się kupić coś, co będzie dublować to, co już ma albo okaże się zbędne. Zależy mi, żeby prezent pasował do okazji „start firmy”, a nie wyglądał jak przypadkowy upominek. Co byście wybrali na taki start JDG w tej kwocie?
Odpowiedzi (16)
D
DrobnaRada
2026-02-11 12:05
U mnie najlepiej sprawdziły się prezenty „do pracy”, ale takie, które realnie ułatwiają start, więc przy Twoim budżecie dałbym porządną lampkę biurkową z neutralnym światłem albo dobrą matę/organizer na biurko do coworku. Jeśli ma już całe foto, to takie rzeczy są niby drobiazgiem, a codziennie robią różnicę. Ewentualnie bardzo praktyczny był też u znajomej elegancki notes do zapisywania zleceń i pomysłów + dobre pióro lub długopis. Do tego dorzuciłbym krótką kartkę z życzeniami konkretnie pod jej branżę, bo to zostaje w pamięci bardziej niż kolejny gadżet.
P
ProstyKrok
2026-02-17 09:36
"U mnie najlepiej sprawdziły się prezenty „do pracy”, ale takie, które realnie ułatwiają start, więc przy Twoim budżecie dałbym porządną lampkę biurkową z neutra"