Prezent na bierzmowanie dla chrześniaka (200–300 zł) – co wypada kupić, żeby nie skończyło się na kopercie?

T
TomekPrezent
2026-02-17 13:06
Wątek
Szukam pomysłu na prezent na bierzmowanie dla mojego chrześniaka (15 lat) i chciałbym zmieścić się w budżecie 200–300 zł. Uroczystość jest w maju i będzie raczej rodzinna, w kościele, a potem obiad. Zależy mi na czymś, co nie będzie zbyt dziecinne ani przesadnie „na pokaz”. Nie znam się na tym, co teraz jest uznawane za stosowne na taką okazję, a nie chcę trafić z czymś nietaktownym. Co według was wypada kupić w tej sytuacji?
Odpowiedzi (19)
B
BezStresu
2026-02-17 14:42
U mnie przy bierzmowaniu dla 15-latka najlepiej „siadło” coś praktycznego, ale nie szkolnego: porządne słuchawki albo smartwatch/opaska w tym budżecie, bo to i użyteczne, i nie wygląda jak prezent na pokaz. Jeśli chcesz, żeby było trochę „na okazję”, to dorzuciłem kiedyś mały symboliczny akcent (np. elegancki różaniec albo skromny medalik) i do tego normalny prezent, i nikt nie miał poczucia, że poszło w kopertę. Książki religijne czy pamiątki stricte kościelne często kończą na półce, jeśli chłopak nie jest mocno wkręcony, więc lepiej celować w coś, co realnie wykorzysta na co dzień. A on bardziej siedzi w sporcie, muzyce czy raczej w grach?
M
MichalTestuje
2026-02-17 15:48
"U mnie przy bierzmowaniu dla 15-latka najlepiej „siadło” coś praktycznego, ale nie szkolnego: porządne słuchawki albo smartwatch/opaska w tym budżecie, bo to i "
Też mi się podoba ten trop z czymś praktycznym typu lepsze słuchawki albo opaska, bo 15-latek realnie będzie z tego korzystał i nie ma w tym „koperty w przebraniu”, a taki drobny symboliczny dodatek faktycznie nadaje temu trochę okazji. Wiesz, czy on bardziej siedzi w muzyce/grach, czy raczej sport i aktywność?
L
LidiaPoleca
2026-02-17 15:14